|
Ofte stillede spørgsmål om alt det praktiske |
|
Hvad koster et band? |
Det afhænger af mange forhold: Arrangementets omfang (dinér / dans / koncert), lokalets størrelse, antal deltagere, geografisk placering osv. Kontakt mig - og få et tilbud: |
Tlf.: 21 40 16 74 |
Kørsel |
Kørsel i Århus-området er inkluderet i prisen. Uden for området tillægger vi ca. statens takst. |
Orkestergrej |
Forstærkeranlæg,
lysanlæg, og alt hvad vi i øvrigt medbringer, er inkluderet i prisen. |
Lydstyrke |
Vi
lægger stor vægt på at tilpasse lyden til lejligheden. Det skal være rart at
deltage i en fest. Hvis lydniveauet ikke er passende, så er det ikke rart.
Selv med vores store rutine er det ikke altid nemt at vurdere lydforholdene i
hele lokalet. |
Pauser |
Den overenskomstmæssige pause er på et kvarter pr. dansetime, som vi naturligvis passer ind i festens forløb. Under dinér holder vi ofte i stedet små pauser på scenen, så vi er til stede, hvis behovet opstår. |
Strømbehov |
Vi
kan klare os med en rød 10 Ampere sikring, 220 / 230 volt, hvis der ikke
samtidig er tilsluttet kulørte lamper, fadølsanlæg, kaffemaskiner eller
lignende. |
Strøms placering |
Strøm
skal være indenfor rækkevidde (max. 10- |
Opstilling / nedtagning |
Vi starter normalt med at stille op 1 - 1½ time før vi skal spille. Men vi kan aftale opstilling på et tidligere tidspunkt. Nedtagning sker umiddelbart efter at vi slutter. |
Forespørgsel om arrangement |
Ring til 21 40 16 74. Eller mail til: |
NB. Vores kalender rækker flere år ud i fremtiden! |
Aftale om arrangement |
Efter at vi har lavet en mundtlig aftale, fremsender jeg en kontrakt til underskrift. Eller vi aftaler skriftligt via mail. Så undgår vi misforståelser, og begge parter får bekræftet, hvad vi er blevet enige om. |
Pausemusik |
Vi
medbringer "dåsemusik" til pauserne, men vi vil også gerne spille
dine egne CD'ere over vores anlæg (- vi skifter dog
ikke CD for hver melodi). |
Drikkevarer |
Vi kommer for at spille musik - ikke for at drikke os fulde. Vi "kører faktisk ret langt pr. liter". Men vi ser da gerne, at arrangøren stiller lidt vand, øl og kaffe til rådighed. |
Mad |
Det er almindelig kutyme, at arrangøren bespiser dinérmusikere i "strække-ben-pausen" efter middagen. |
Overnatning |
Hvis vi skulle komme så langt hjemmefra (altså fra Århus), at vi skal overnatte, så lægger vi udgiften oven i hyren. Du vil som arrangør ofte være dén med de bedste lokale kontakter, og derfor kan du nok organisere den billigste overnatning. |
Scenens størrelse |
Vi
tilpasser os efter stedet, men gode arbejdsforhold begynder ved en scenedybde
på |
Overdans |
Vi plejer at være "til at tale med". Husk at forhøre, om restauratøren også vil være med til forlængelse! Det er sjældent en god idé at genoptage live-musikken efter natmaden, så husk samtidig at udskyde nat-spisningen! |
Ingen aflysning |
Vi har kontakt til reservemusikere på "næsten alle pladser". Det er derfor MEGET MEGET sjældent, at vi ikke har kunnet gennemføre et arrangement, trods sygdom eller andet forfald. |
Særligt om bryllupper |
Det er vores erfaring, at bryllupsmiddage trækker ud. Der er knyttet så mange traditioner til - f.eks. brudgommens tale, forældrenes taler, vennernes "skøre" indslag, ti sange o.s.v., og herefter strække-ben-pausen, hvor lokalet samtidig omdannes, så der er plads til at danse. |
Det er klart, at du som festarrangør ikke vil risikere, at der bliver et "hul" i festen før musikken er klar til at spille. Og det er selvfølgelig svært at spå om, hvor lang tid, de forskellige indslag vil vare. - Særlig, da ingen kan have et samlet overblik på forhånd. |
Men
vi har MANGE gange fået vores hyre for at sidde og vente i timevis, mens den
gode - og underholdende - middag trækker ud. |
Der
kan siges både for og imod at udnævne en toastmaster. Men for at undgå, at
der er 17 indslag som "lurerpasser" og pludselig dukker op, når
middagen er slut, så kan det være en stor fordel at have en myndig - og gerne
munter - styring på festen. Prøv evt. at tale med restauratør og/eller
køkkenpersonale om deres erfaringer. |
Lydmand med eget anlæg Med
min store erfaring fra årtiers optræden på store og mindre scener tager jeg
ud som lydmand med mit eget anlæg. Det kan være på steder med op til ca. 200
gæster. Fx for et band, et stand-up-show, en konferencier til et modeshow … |